Täsmämitoitettu tarakka. |
Tarakka takaa. |
Tarakka on väännelty kasaan 6mm terästangosta ja juotettu kasaan messingillä. Pohja on 17cm leveä ja 15cm syvä ja hautakiveä muistuttava laukun stoppari / kiinnike on 9cm korkea. Mitat on valittu olemassaolevan satulalaukun perusteella.
Satulaputken kiristyspulttiin kiinnitettävä yksittäinen aisa ei välttämättä kestä montaa kymmentä kiloa painoa, etenkään tarakan puoleisesta päädystään. Tämä on tietoinen esteettis-käytännöllinen kompromissi, sillä tarakan pääasiallinen tarkoitus on lähinnä tukea ja pitää satulan lenkkeihin kiinnittyvää satulalaukkua oikeassa asennossa ja irti renkaasta.
Peugeot PX-50L |
Tarakka on kiinni muokatussa Peugeot PX50L -pyörässä. Viime vuonna lyhensin rungon takakolmiota noin kolmella sentillä, lisäsin pullokiinnikkeet viisto- ja satulaputkeen sekä juotin runkoon ja haarukkaan levyjarrukiinnikkeet. Takakolmion lyhennyksen yhteydessä levensin sitä myös hieman, nyt takana on tilaa 52-584 / 2.1" x 27,5" -kokoiselle renkaalle.
Ei kommentteja :
Lähetä kommentti